23. juli 2017

Helgelektyre(202)

Bjørnstad - Fredrik Backman
Pig Island - Mo Hayder
The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King

Rart å legge ut helgelektyreinnlegg på en søndag istedet for fredag. Grunnen er at jeg har vært hos foreldrene mine siden torsdag og har akkurat kommet hjem igjen, men det er jo ennå litt helg, bare uvant å legge ut et innlegg så sent på dagen. :)

Jeg har ikke lest ut en eneste bok så langt denne uka for bøkene jeg leser er noe store. Jeg liker å bruke tid på bøkene, for ofte når jeg leser, har jeg en tendens til å filosofere det jeg har lest mellom leseøktene. Heller det enn å sluke dem i et jafs.

Forrige søndag etter å ha lest ferdig Mitt hemmelige liv av Caitlyn Jenner, begynte jeg å lese Bjørnstad av Fredrik Backman. Jeg har hverken lest En mann ved navn Ove eller Mormor hilser og sier unnskyld av samme forfatter, selv om det er svært kjente bøker. Syntes ikke de konseptene var noe for meg så var ikke interessert nok i å skaffe de bøkene, men jeg ble interesssert i Bjørnstad av en eller annen grunn.

Natt til lørdag (forrige helg) etter at jeg leste utThe Wrong Train av Jeremy de Quidt, begynte jeg på Pig Island av Mo Hayder. Stephen King er min forfatterhelt, men Mo Hayder er også en av mine favoritter. Hun skriver svært mørkt og dystert. Har ikke lest alle bøkene av henne for trengte en pause for å utforske andre forfatterskap. Man må ta en pause fra sine favoritter også. Pig Island har fått en del delte meninger har jeg sett. Bøker som får svært delte meninger gjør meg alltid nysgjerrig.

Jeg har også kommet meg videre i og skal fortsette å leseThe Dark Tower av Stephen King. Det er vemodig å lese siste bok i serien, så derfor det tar litt tid å lese den. Har lest denne serien i snart ett år nå så det blir rart å bli ferdig. Blir selvfølgelig ikke ferdig med den i helga, men har kommet et godt stykke i den.

Så kommer ikke til å begynne på noen nye bøker i dag og bare fortsette med dem jeg har begynt på.

Beklager at kjøkkengardinen min ser litt rotete ut i bakgrunnen, men det er fordi vinduet står på gløtt.

God helg.

Ukas låt: Waiting for the End - Linkin Park



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar