9. juni 2017

Helgelektyre(196)


Løpegutten - Gabriella Ullberg Westin 
Tinderella - Heidi Nathalie Hovland
The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King


Avgrunnsblikk - Jørgen Brekke

Natt til onsdag leste jeg ut Avgrunnsblikk av Jørgen Brekke og jeg ble dessverre ikke like imponert som mange andre. Jeg likte humoren i boka, den var fantastisk og tematikken, men for meg ble boka litt for humoristisk enn spennende. Jeg har alltid syntes at wicca og hekseri er spennende å lese og se dokumentarer om. Liker filmen The Craft veldig godt som også er om wicca. Samme natt begynte jeg å lese Tinderella av Heidi Nathalie Hovland. Jeg blir muligens ferdig med den i løpet av helga siden den er så kort.

Her Every Fear - Peter Swanson

Sent i går kveld leste jeg ut Her Every Fear av Peter Swanson. Den var veldig spennende og jeg likte suspensen i den boka utrolig godt. Jeg har lest mange thrillere som ikke har et eneste snev av uhygge, men det har denne, så jeg fikk veldig lyst til å lese mer av P. Swanson. Senere på kvelden begynte jeg så vidt å lese Løpegutten av Gabriella Ullberg Westin, som jeg skal fortsette med. Tviler på at jeg blir ferdig med den i helga, men jeg har begynt på den og får se hvor langt jeg kommer. Jeg liker ikke å styrtlese bøker. Noen bøker leser man fortere hvis det er veldig spennende eller når en bok er veldig lettlest, men samtidig vil jeg nyte bøkene, også de jeg ikke liker. Jeg vil ikke bare lese bøkene, men også bli kjent med dem. Det høres kanskje sært ut.

Jeg skal også komme meg videre iThe Dark Tower i helga. Flere bøker kommer jeg ikke til å begynne på foreløpig.

I helga skal jeg også fargelegge (som vanlig). Siden jeg ikke er inspirert til å tegne eller male noe selv for tiden er fargelegging en ypperlig ting å gjøre i mellomtiden. Jeg fargelegger i mange forskjellige fargeleggingsbøker og har alltid ment at Johanna Basford sine bøker er de mest detaljerte, men min nyeste bok i samlingen; Mythomorphia av Kirby Rosanes viser at han er hakket mer detaljert enn Johanna Basford. Dette er ikke det mest detaljerte motivet, men det blir "verre" lenger ut i boka, så får jo noe å holde på med. Dette er en fargeleggingsbok basert på mytologi så den er litt annerledes enn mange andre fargeleggingsbøker.

Where's the troll? :-)



Jeg fikk ikke tatt bilde av hele siden, siden motivet er såpass detaljert. 

Ved siden av lesing og fargelegging skal jeg selvfølgelig følge videre med på Norway Chess. Så det blir en "travel" helg. 

God helg.

Ukas låt: Out of the Fire - Charlie Clouser



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar