28. april 2017

Helgelektyre(190)


Jentene - Emma Cline
Store hvite løgner - Liane Moriarty
The Family Plot - Cherie Priest



Forrige onsdag leste jeg ut Song of Susannah, sjette bok i The Dark Tower serien av Stephen King. Jeg kan ikke begynne på neste bok riktig ennå, for den har ikke dukket opp, men den er bestilt.


Og i går leste jeg ut Unmasked (The True Life Story of the World's Most Prolific Cinematic Killer) av Michael Aloisi og Kane Hodder. Det var en svært underholdende biografi med både humor og alvor. Kane Hodder kan virke morsk, men av intervjuer jeg har sett ham i, virker han både snill, og veldig humoristisk.

I går begynte jeg å lese Jentene av Emma Cline som jeg har kommet et stykke i og jeg skal fortsette å lese Store hvite løgner av Liane Moriarty. Den begynte jeg å lese torsdag i forrige uke. Den går det litt trått med, men så har jeg heller ingen hastverk. Blir det tid til overs skal jeg begynne å lese The Family Plot av Cherie Priest. Det er uansett neste bok på lista. Kanskje litt vel mørk litteratur denne helga, men jo mørkere, jo bedre er det.


I forrige helg så jeg en film jeg ikke hadde sett på veldig lenge, nemlig Se7en og jeg hadde nesten glemt hvor fantastisk den er. Jeg er ingen Brad Pitt fan, men Morgan Freeman er kul. Det er noen av dagens filmer som er bra, men ingen lager filmer som før i tiden. Synes mange av dagens filmer blir fort overfladiske og gir lite inntrykk. Ingen lager horror, psykologiske thrillere og dramafilmer som før, på en måte. Det er et savn. Savner filmer med gode historier og som hjemsøker en lenge etterpå, som denne filmen. Den har en av de beste avslutningene, synes jeg og har en nerve som holder på interessen hele veien.

Når jeg ikke hører på musikk med tekst, hører jeg ofte på filmmusikk fra forskjellige sjangere, og bare filmmusikken i seg selv fra Se7en går rett under huden. Det er sjeldent.

God helg.

Ukas låt: Wrath Howard Shore (musikkstykke uten tekst)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar