16. januar 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


 Bøker jeg leste i forrige uke:

Null komma niks, altså ingen.

Antall leste sider i forrige uke:

394 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen. 

Tegneserie: Julehefefte 2016 Smörbukk 

Andre innlegg: Oppturer og nedturer i bøkenes verden 2016 

Bøker som leses nå:

Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
*  How to be Both - Ali Smith
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
* 11.22.63 - Stephen King
*  The Dark Tower (4) Wizard and Glass - Stephen King

 Planlagte bøker denne uken:

Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
*  How to be Both - Ali Smith
* Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
* 11.22.63 - Stephen King
*  The Dark Tower (4) Wizard and Glass - Stephen King
*  Every Last One - Anna Quindlen

Jeg ble ikke ferdig med en eneste bok i forrige uke. Sånn går det når man ofte går etter mursteiner. De krever jo sin tid:) Jeg liker mursteiner, så jeg har ikke noe i mot det, og jeg har det ikke travelt heller.
 
Jeg er snart ferdig med Wizard and Glass som er fjerde bok iThe Dark Tower serien av Stephen King. Den  blir jeg ferdig med enten i dag eller i morgen hvis jeg leser like flittig i den som jeg har gjort i de siste dagene. Neste bok heterWolves of the Calla og den er allerede bestilt.

Som mål for denne uka har jeg tenkt å bli ferdig med Wizard and Glass av Stephen King, Djevelen i den hvite byen av Erik Larson, og How to be Both av Ali Smith. Samt komme meg videre i Necronomicon av H.P. Lovecraft og 11.22.63 av Stephen King. Forhåpentligvis også begynne på Every Last One av Anna Quindlen.

Jeg ble ferdig med sesong 1 avThe Sopranos i helga. Som sagt er og blirThe X-files alltid storfavoritten, men jeg har også begynt å se Twin Peaks igjen mens jeg venter på sesong 2 avThe Sopranos. Jeg har "gullboks" DVD samlingen avTwin Peaks som inneholder hele serien. Har sett det mange ganger før og i likhet medThe X-files, må jeg også seTwin Peaks minst en gang i året. Det er en tradisjon.

8 kommentarer:

  1. Du kan trøste deg med at du har lest et sideantall i forrige uke som tilsvarer ei hel bok ;) Det er bra! Jeg fikk lest flere bøker, men tre av dem var fra den nye Ordfri-serien til Gyldendal, så det var relativt fort gjort. Ikke akkurat sammenlignbart med dine mursteiner. Ha en riktig fin mandagskveld, Ina. Kos deg med Twin Peaks gjensynet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du rett i. Jeg liker mursteiner, men når man har lest 4-500 sider også har man 300 sider igjen, så gjelder det da å holde motivasjonen oppe slik at det ikke stopper opp:) Men foretrekker mursteiner fordi da får man mer ut av bøkene og er boka bra så er det jo bare bonus at den er litt tykk;)

      Har ikke hørt om Ordfri serien før. Er det en ny serie?

      Tusen takk og i lige måde, Mari:) Ha en fin mandagskveld med både lesing og avslapping. Jeg skal lese en del selv om det er både Anno og Farmen kjendis som jeg bruker å se på. Vinner vel å gjøre begge deler:)

      Takk for det:) The X-files og Twin Peaks er verdener jeg aldri blir lei av. Skulle ønske at flere slike serier ble laget i dag, men ingen lager slike serier lenger, noe som er synd:/

      Slett
  2. Ganske ny serie ja, jeg tror den ble lansert i 2016. Det var Bjørn på biblioteksbloggen Ungdomsboka som inspirerte meg til å kjøpe tre av bøkene for å finne ut av hva dette var for noe :) Det angrer jeg ikke på. Utrolig flott tiltak, spesielt for de som ikke er så lesesterke.

    Tusen takk for det :) Kanskje jeg må forsøke å få med meg litt Anno, liker det egentlig godt, men har ikke blitt mer enn én episode fra årets sesong så langt. Kos deg meg tv-kvelden!

    SvarSlett
  3. Minner meg litt om LESEBRA fra samme forlag og det er flott at de kommer med slike tiltak både for nybegynnere og de som du sier ikke er så lesesterke. Så det er fint at det kommer slike bøker også:) Det er viktig:)

    Har sett alle sesongene av Anno (må innrømme at jeg synes at Farmen er litt mer fengende), men Anno er ikke så verst det heller. Morsomt at de er i Trondheim i denne sesongen som er min nærmeste by. Jeg bor omtrent 40-45 min unna, så det er mange kjente steder å se. Håper du får med deg denne sesongen også:)

    Takk for det. Er ingen tv-slave, men noen programmer må jeg bare få med meg;)

    SvarSlett
  4. Jeg hadde faktisk en god leseuke forrige uke! Tror jeg leste hele 3 bøker, og alle tre var om gatekatten Bob :D Så nå storgleder jeg meg til å se filmen!
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Bruker som regel å lese 2-3 bøker i uka hvis jeg leser jevnt. Hvis jeg ikke leser hver dag blir det en bok eller ingen:) Det er veldig varierende:) Hørtes ut som du har hatt en fin leseuke og stå på videre:) Jeg også har lyst til å lese bøkene om gatekatten Bob. Har selv katt og er dyrevenn, så de bøkene må jeg også få med meg. Så Bob og eieren på God morgen, Norge for ikke så veldig lenge siden. Det er en spesiell og fin historie:) Så har veldig lyst til å lese bøkene. Så takk for påminnelsen:)

      Spent på hva du synes om filmen. Jeg kommer til å vente med å se den til den kommer på dvd/blu-ray:)

      Slett
  5. Rart dette med disse mursteinene. Før jeg begynte å blogge elsket jeg dem, men nå gjør de meg litt stressa. Jeg tenker hele tiden på alle bøkene jeg burde lest og blogget om, hvis jeg leser bøker med høyt sideantall. Men nå skal det bli andre boller, for i lesestabelen ligger det minst to mursteiner og venter. Ha en finfin leseuke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner hva du mener og kjenner litt på det samme presset selv, men prøver å ikke la det styre meg, og så får det bare ta den tiden det tar:) Man blir vant til det etter hvert og ikke la seg stresse med sideantall jo mer mursteiner man leser:) Det går nok bra skal du se. Det er bare å hive seg uti det;)

      Tusen takk og i lige måde:)

      Slett